Hvorfor er en stærk visuel identitet vigtig?

Svaret er ganske enkelt. Den visuelle identitet er din virksomheds ansigt udadtil og sender samtidig et budskab til dine kunder. Din virksomhed er, hvad omverdenen ser. Vi køber alle sammen med øjnene og følelserne. Vi fortolker og danner os en mening, om det vi ser. Derfor er det vigtigt for din virksomhed og dine produkter at kommunikere en stærk visuel identitet, der fortæller netop din virksomheds historie. Hvem er I og hvilke værdier står I for? Hvordan er I anderledes end jeres konkurrenter? Hvad gør din virksomhed til det rigtige valg for kunden?

 

Det handler altså om, at give dine kunder et klart billede af, hvem din virksomhed er. Den visuelle identitet skal være unik og ensartet i udtrykket, så virksomheden bliver letgenkendelig for kunderne, uanset hvor de møder jer. Så fremstår den mere troværdig og kunderne vil få større tillid til virksomheden og dermed blive mere disponeret for at handle netop hos dig.

Hvad kan en visuel identitet indeholde?

Med en gennemarbejdet visuel identitet får virksomheden et ensartet udtryk i kommunikationen med kunderne. Der skal være sammenhæng mellem logo, farver, typografi, illustrationer, fotos og skriftlige kommunikation.

 

En visuel identitet kan indeholde:

 

  logo design

  visitkort, brevpapir og kuverter

  mail-signatur

  hjemmeside

  folder, brochure, løsblade eller andet trykt materiale

  skilte, bannere og posters

  annoncer – online og offline

  bil-streamers

 

Hvad du har brug for, afhænger selvfølgelig meget af din virksomhed og hvilken branche, du er i. Det er langt fra alle, der har brug for det hele. Der er dog tre områder, jeg vil fremhæve som essentielle for enhver virksomhed:

 

  1. Et logo er en helt central del af din virksomheds visuelle identitet. Det er først og fremmest på logoet dine kunder genkender dig. Læs mere om logo design her.
  2. Næste step vil typisk være en papirlinje med visitkort, brevpapir og kuverter.
  3. Og i vores digital verden er en hjemmeside også et must – læs mere her.

 

Det helt essentielle i din kommunikation med omverden og dine kunder er, at du holder dig til det på forhånd defineret grafiske udtryk, så din virksomhed bliver letgenkendelig for kunderne. Så opnår du en stærk visuel identitet.

Sådan kommer du i gang

Hvis du gerne vil have min hjælp til at få udviklet en stærk visuel identitet, er du meget velkommen til at kontakte mig på telefon 6171 0616, på mail helle@suhrgrafik.dk eller via kontaktformularen til højre. Så aftaler vi sammen et intromøde (personligt eller pr. telefon), hvor vi taler om, hvilken type virksomhed du har og hvem dine kunder er.